مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 ساعت 12:502021-02-25سياسي

پنجشنبه های شهدایی|شهیدِ سرشناسِ ناشناس


پنجشنبه که می شود به رسم ادب و ادای دین، شهیدی مهمان این صفحه می شود که نامش زینت بخش تاریخ ایران اسلامی شده است، فرقی نمی کند پیش از انقلاب یا بعد از آن در دفاع از انسانیت و حریم وطن یا حرم جانفشانی کرده باشد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، شهید عباس پارسایی، در6 خرداد 1342 هجری شمسی در روستای کلیکک مشایخ از توابع بخش دشمن زیاری شهرستان ممسنی در خانواده ای مؤمن و متعهد به اسلام متولد شد.

 با تلاش پدر و مادر و علیرغم وجود مشکلات فراوان روستاها در زمان طاغوت بزرگ شد و خانواده در تربیت اسلامی او از هیچ کوششی فرو گذار ننمود.

 از همان کودکی که به دستورات اسلام آشنا می شد آثار مذهب و فداکاری و شجاعت در حرکاتش هویدا بود، با تحمل رنج و مشقت فراوان به شش سالگی رسید، و برای رفتن به مدرسه به روستای هم جوار رفت و از همان سنین کودکی، ترک وابستگی ها و تعلقات خانوادگی را تجربه کرد و همین امر بعدها او را فردی صبور، استوار و با شجاعت بار آورد.

 تحصیل تا کلاس چهارم دبستان را در روستاهای اطراف گذراند و سال پنجم ابتدایی را در روستایی به نام لودیان به اتمام رسانید.

 خانواده شهید پارسایی در این زمان به علت فقر شدید و نیز در جستجوی محل سکونت بهتری برای زندگی به شیراز مهاجرت نمود و در محلی به نام حلبی آباد که محله ای بسیار فقیرنشین و در جنوب شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنجشنبه های شهدایی|شهیدِ سرشناسِ ناشناس

پنجشنبه های شهدایی|شهیدِ سرشناسِ ناشناس